Skoči na glavno vsebino
Select Page

Na dvojezični osnovni šoli Prosenjakovci smo v okviru Tedna pisanja na roko (od 17. 1.  do 21. 1. 2022) organizirali delavnice, s katerimi smo skušali poudariti pomen pisanja na roko, prikazati kako zelo različne so lahko pisave, kako moramo biti pozorni na to, da nekaj zapišemo čitljivo in berljivo ter koliko več truda je potrebnega, da se nekaj zapiše na roko v primerjavi z zapisom na računalnik.

Delavnice smo izvedli v 6., 7., 8. in 9. razredu, trajale pa so približno 2 šolski uri. Skupno število udeležencev je tako štelo 30 učencev. Učenci so se z veseljem lotili zadanih nalog, saj so bili že vnaprej seznanjeni s Tednom pisanja na roko, pri pouku pa vedno strmimo k temu, da pri pouku slovenščine ustvarjamo čim več lastnih zapisov na roko.

V 6. razredu smo ustvarjali na temo najljubša risanka. Učenci so izdelali miselni vzorec s prikazom najljubše risanke. V 7. razredu smo se preizkusili v pisanju kaligrafije. Učenci so si izbrali pesem, ki jim je všeč, v katerem koli jeziku, in zapisati so jo morali na podlagi kaligrafije. V 8. razredu smo se lotili pisanja receptov na roko, tako da smo za našo »restavracijo« zbrali širok spekter jedi. V 9. razredu pa smo znane slovenske pesmi avtorjev Toneta Pavčka, Neže Maurer in Ferija Lainščka zapisali v različnih pisavah, in sicer v bohoričici, cirilici, japonščini in madžarščini.

Nastali so številni izvirni zapisi, ki prikazujejo pestrost jezikov in pisave. Pisanje ne roko nam omogoča ohranitev fine motorične spretnosti, ki je v današnjem času tehnologije še kako pomembna. Učenci so se ob izbranih aktivnostih spomnili in zavedali dejstva, da se sami odločajo o tem, kdaj bodo pisali s pomočjo računalniške tipkovnice in kdaj z roko. Vsaka informacija in podatek, ki ju zapišemo na roko, se v spominu zadrži dlje časa. To pa je bistvenega pomena za vztrajnost, za več idej in pozornost, ki traja dlje časa.

Lavra Černela, profesorica slovenščine

Vabljeni k ogledu fotografij.

Dostopnost